dimecres, 13 d’octubre del 2021

SIOUX CONNECTION 260m 6a-Ae (6b+)-PARET DEL RUMBAU-OLIANA

 

Feia anys i panys que en passar per Oliana i en veure la paret del Rumbau sempre dèiem , collons algun dia ens haurem d’atansar-nos hi a tastar aquest singlo ( cingle en català normatiu , aquet que es va redactar sense consultar-nos als de Lleida).

Dons be , l’altre dia ho proposo i.... ¡ah recollons! tot hom hi va ser d’acord , de tant en tant sembla que també em tenen en compte.

Com que aquesta paret te fama de roca una mica així així com a allò de ves tu , així per dir-ho finament “de merda” i per ser el primer cop , proposo fer xurri climbing i.... ¡ah recollons! Tot hom hi es d’acord.....tanta generositat no acostuma a ser normal , ja tinc la mosca sota el nas , això no se jo si.....pero mira de moment tot rodat.

Fem reparticions de vies i cordades , avui també em tocarà aguantar als vells un altre cop , no tot podien ser flors i violes.

Arribem a peu de via , decidim jugar-nos els llargs a les palletes....però pelletes palletes , les  de palla , que a aquestes edats trempar així com així a la valenta a qualsevol hora ja seria demanar massa.

Be em toca començar , lo Jesús després i lo Cèsar tancarà la feina , i aquí comença el que .

Segons acabem la rifa , lo mangales gira amb els braços creuats , comença a unflar el botet amb el capa acotxat i comença a remugar.

-Mira tu que a mi m´han tocat els llargs  rostolls , que jo volia apurar els artifos , que al primer que es pengi d’una xapa el despengem i ho proba un altre , que ja no us ajunto...

Jo , amb lo bona persona que soc i tot veient que fins i tot ja començava a canviar de color cap a un morat suspitos , en un acte de bona fer i amor incondicional ( be , bo , la veritat es que no em venia gens de gust haver d’aguantar-lo tot lo sant dia empudegat ) decideixo que arrenqui ell i pari de fer el borinot i per que no duia una piruleta que si no també li dono.

I es així dons com comencem d’una punyetera vegada aquesta bonica i mes que prou equipada via.

La via ens ha agradar força , els cinc primers llargs prou verticalots i que permetent ascalar sense cap estres ni compromís.

La roca , tenint en compte lo repetida que es i lo sanejament previ , l’hem trobat de collons de mico , també diré que a aquesta impressió podria ajudar el fet de que portem una temporadeta que no surtim del Doll.

Del grau direm que els 6b ens han semblat una mica regalats , els A0 serien 6b i el segon Ae del cinquè sortiria per 6b+.

La baixada si pareu atenció a les poques fites que hi trobareu ben còmoda , si no anireu a petar al barranc de patac , penseu que lo camí va per l’esquerra del barranc al moment en que es comença a tancar.

En fi una molt bonica via per fer l’ascalador de via llarga i poder obrir llargs sense estres.

Això últim es per que m’antengon la canalla els vells no em foteu ara a parir per parlar així que últimament la gent esteu molt de punxa.



SOLS LI CAL JA LA PIRULETA

MIRA QUE N'ES DE FACIL FER-LO CONTENT

VERTICALITAT SOBRE BONA ROCA

NO ENS VAM SALTAR NI UNA XAPA

PERO LO LLARG MES GUAPO EM VA TOCAR A MI...COSES DEL KARMA

AQUI UNS DELS LLARG QUE LI TOCAVEN A ELL



RESSENYA TUNEJADA


FOTO COLLA DE CARA A LA FEINA

LO XIST