dilluns, 19 de desembre del 2016

Putes Cabres, 6b (6a ob), 225 mts, Cap del Ras, Àger

Salla ens convida a repetir la nova obertura que han fet amb Luichy i Dani Martín al Cap del Ras. Aprofitem l'oportunitat i hi anem amb l'Ari. Farem cordada darrera Laia i Salla, amb la promesa que la roca és molt bona. Però no vam caure en que les feixes acabarien convertint l'ascensió en un constant degoteig de pedres.

-L1. S'inicia per una línia de burins (antic projecte entre Inversió Tèrmica i Esperó Badalona). Després de 4 burins i un clau, un spit marca el flanqueig a dreta i d'aquí a la reunió seguint els spits. Pas fi (6a) a la sortida de la panxa si aneu directes. Sembla que més a la dreta es pot trampejar.

-L2. Aquí s'inicien les hostilitats. Trobarem un seguit de panxetes de molt bona roca. A l'inici bon canto, però les dos darreres presenten passos molt fins (possible 6b), d'adherència. Tant en aquest com el L1 estan ben equipats i no cal dur res més que cintes.

- L3. Aquest és el millor llarg. Sortida amb un flanqueig a esquerra llarg. El primer bolt queda molt alt per alçades estàndard i obliga a jugar-te un bon pinyaco (potser es pot protegir amb una fissura que et queda als peus). Un cop xapat, recte amunt per una lleixa afilada. El darrer bolt t'abandona a  uns 5 mts del darrer sostret fàcil i que es pot protegir amb el tòtem roig, però per posar-lo cal fer un pas d'adherència, amb el bolt ben lluny. Si falleu, repicareu a la darrera feixa.

- L4. Llarg comú a la Inversió Tèrmica. Equipat. Deu ser 6a, tirant enrere però bons cantos. A escalatroncs li donen 6b, però ni de conya.

- L5. Flanqueig fàcil a dreta per canviar de reunió.

- L6. Bon llarg i encara per definir. Pugeu a buscar un burí ronyós i 2 ponts de roca. Veureu un burí en flanqueig a l'esquerra. D'aquí podeu pujar per una fissura amb 2 pitons i bolt (que no es veuen, 6a), o continuar flanquejant a buscar un segon burí i recte amunt per una fissura que tira enrere amb pedra a controlar (variant Lo Gall 6a+) on hi poso 3 o 4 flotants. La sortida a la reunió és la típica feixa ajardinada on caurà de tot i més.

- L7. Seguir un diedre evident, de roca bona, amb un pitó al mig i un bolt a la sortida. Flanqueig fàcil a esquerra i sortida fàcil a la reunió.

- L8. Fem una tirada curta fins al peu del següent diedre. Allí  muntem reunió amb tascons (pot empalmar-se). I ja sols queda la sortida sobre roca boníssima amb un flanqueig ben protegit amb bolts.

La via és molt bona. Caldrà netejar, amb el temps, sobre tot les sortides per les feixes. De grau assequible, però on caldrà tenir-lo ben assolit ja que a cops l'exposició és alta. El nom sembla que es deu al carinyo que li van agafar les cabre a la furgo de Luichy. Ja us ho explicarà millor ell. Felicitats als aperturistes, hem gaudit com a nens.

Material. 15 cintes, àliens, tòtems i tascons.

Traçat aproximat. Entre la Inversió Tèrmica i l'Esperó Badalona

Salla Ressenya

Ell mateix al L1

Ari al L2

Laia al flanqueig inicial del L3

El mateix flanqueig. No és tan vertical com sembla

Companys  l'Esperó Badalona

Fotocim

De baixada

luichy ha dit...

Juaaa en el fotocim, el Salla parece un lirón careto.

Csar Fdez ha dit...

El zorro 😂

Merto ha dit...

Avui repetida amb el Roger "Comepiedras". Molt bona. La roca, com quasi tota de la zona, en la majoria de llocs excel.lent. A vigilar les repises superiors plenes de pedres. La arrivada i la sortida de la segona reunió tenen una bona excursió amb poques possibilitas de posar-hi res, tanmateix l'arrivada a l'arrivada de la R3 on et jugues un bon "sartenazo" si caus. L2 i L3 molt xulos, 90 metres de placa continuada. Veig que al L1 i al L6 n'hi han antics burils de la meteixa fornada. Trepija alguna antiga via ? A l'L8 hem obviat la fissura logall i hem sortit per la original que ens ha semblat més assequible i crec que hem encertat. Hem posat algun catxarro, no gaires a L3,6 i 8. Enhorabona per la via. Mamerto

Csar Fdez ha dit...

Molt bé !!. Esteu on fire.