dimarts, 9 d’agost del 2016

Dentrometidos, 6c (6a ob.). 235 mts. Agulles de Comalestorres.

Com mai havia escalat a Comalestorres, decideixo donar-li la tabarra a Luichy i que em tregui a passejar aprofitant algun forat de la seva densa agenda. Em proposa Dentrometidos, una obertura seva del 92, amb bones proteccions als passos clau que ens farà ubicar l'ascensió, potser no dins la categoria "love" climbing però sí de "low stress".
L'aproximació ens du pel Pas de l'Ós a la 4a. agulla. Son uns 90' d'agradable pujada. Més anant amb un company de coneixement local enciclopèdic i silencis minsos que em va explicant la toponímia zonal i el perquè de la punta Ferrussola i Pujol, gestats molts anys abans de l'esclat mediàtic però on ja s'ensumava l'efecte 3%. Molt divertit.
A peu de via hi ha 3 cordades que van a les veïnes i freqüentades Pistacho i Blues, de manera que tenim la línia aclarida. Per arrodonir la meva felicitat, Luichy em regala els 4 primers llargs. Jo que no estic acostumat a aquestes maneres en un galliner àvid de fer de primer (sou uns ànsies) se m'escapa una llàgrima i li regalo una magdalena.
L1  és el típic de la zona, una placa tombada amb 4 assegurances, i algun pas cabró pels que no estem acostumats a l'adherència granítica.
L2 em fot el primer zas a la boca. Un sostre de 6c de bloc on no arribo al canto bo de sortida. Doncs A0 i amunt.
L3 torna a tenir una sortida dura de sostre (6b+) que me l'he de mirar 3 cops. Em costa però surt. A mig llarg torna a haver un tram de 6b+ més senzill, amb un pas d'adherència.
L4 també presenta un sostre de 6c a l'inici, que trobo més senzill que l'anterior i un final de llarg amb sostret de 6a+. Aquest llarg i l'anterior són els millors, en particular una fina bavaresa que ressona genial.
Els dos darrers llargs se'ls curra Luichy, més que res perquè faci algo de profit i jo no acabi embarcat ves a saber per on. També són bonics

El descens és un ràpel de 50 mts al nord, cap al circ de Comalestorres, i una baixada a peu resseguint unes curtes vires. Tot i ser un descens a peu de via curt (20') crec que val la pena pujar les sabates.

De material fareu amb un joc de tòtems i un d'àliens. I unes 12 cintes.

Genial via, entorn, roca, companyia i temperatura. Una birra i de tornada al secarral.


Ressenya

Lo Luichy

Veïns a la Pistacho

Veïns a la Blues

L3

Veïnes a la Blues

Inici del L5

Ràpel de descens

Circ de Comalestorres

Punta Harlé i Pa de Sucre (darrera)


Foto BaseCim


Lo Xist

Ole tu !!



3 comentaris:

Lo Gall ha dit...

Es comunica a tot hom que per deixar opinio en aquest lloc es necesari donar nom, dni, adreça, telefon, nº de conte i matricula del cotxe...si no esborrarem els comentaris.

LA CENSURA

Anònim ha dit...

Comunicado oficial desde Usa
La asociación internacional de climbers CMP "CLIMB MY PUSY" agradece la rectificación de estos dicharacheros y simpáticos climbers españoles.

pepet ha dit...

Gracias
Sin ganas de ofender y sin animos para aguantar sermones.