diumenge, 22 de maig del 2011

21 de Maig de 2011-CANELLES-PARET DE LA RUFA-SONS AMAGATS-270 M. V+

Ressenya treta de Kutrescaladors k pa Team

Situacio i acces

Aquest Dissabte no sabem ben be on anar ja que la predicció del temps diu que farà calor i per les parets cara sud el calor no es bon company d’escalada. Tot i això decidim d’anar a fer la nova via del Joan Asin i lo Llorenç Vallès a la paret de La Rufa , mes a la Esquerra de la Rodamóns de Bosc. Comença a trucar “la penya”. Lo Juanito ens dona una bona noticia i es que s’ha apuntat lo Juanill  “hijo prodigo”  que fa temps que no el veiem. Serem cinc a la paret. No! Serem sis, també ve lo Pepe. Al final som cinc, lo Nico no pot venir.
     Quedem una mica mes d’hora ,mitja hora abans de lo normal ,al Faro de Balaguer i esmorzem (per cert d’un bocata de pernil te claven 4,90 € ). Carreguem trastes i cap a la feina.
     Arribem al pàrquing i el calor ja se deixa sentir. Enfilem costa amunt i després de 45 minuts de pujada i un quart d’hora buscant el peu de via , lo Pepe (com no!) engega la primera cordada amb lo Tato i lo Juanill darrera. Després van lo Juanito i lo Sergi.

Lo Pepe a peu de via
Lo Juanill (hijo prodigo) també al peu de via

La qualitat de la pedra es molt bona, com tota la de la zona, la via va buscat els punts mes febles de la placa de la dreta del espero mes marcat a la Esquerra de la paret de La Rufa. No us equivoqueu amb un altre espero molt marcat que es troba just a a la Esquerra d’unes plaques molt llisses  al centre de la paret, que es el que ens va passar nosaltres.
     El primer  llarg te algun pas curios però es deixa fer.
 Lo Pepe al L1
 Lo Tato i lo Juanill al L1
Lo Juanito al L1

El segon llarg te un parell de passos, el primer amb flanqueig i el segon amb placa , entrada a reunió, que t’ho has de mirar. La reunió es penjada, així doncs la segona cordada es fot de mania esperant que es buidi la “role”. Li va del canto de un duro de que lo Juanito i lo Sergi  se baixin i ho deixin pel hivern. Menys mal que lo Pepe canta la tercera reunió i es descongestiona la via.

Lo Sergi al L2
Lo Juanito arribant a la R3

El tercer llarg te un pas de flanqueig que al Sergi se li posa la “gallina de piel” tot i el calor que far. Després tot es suavitza fins arribar al peu del últim mur , sisè llarg, que s’afigura espectacular. Així es , el millor llarg de la via , placa d’adherència amb un parell de passos finets però ben assegurats , cal escalar però.
 Lo Juanito al L4
 Lo Juanill al L6
Lo Juanito,lo Juanill i lo Tato al L6
Lo Juanito al L6 i lo Tato al L7

L’últim llarg te una sortida de reunió interesant i després la paret tomba i es fa caminant. Cal continuar amunt seguint les fites i després anar cap a la dreta a mitja altura fins trobar una fita gran que es el inici de la canal de baixada. Nosaltres no vàrem trobar el ràpel , però vàrem poder desgrimpar fins a peu de la Rodamóns de Bosc (amb molt de compte). Felicitats als aperturistes.

Fotocim
Del peu de paret fins al cotxe va ser un calvari. El calor era insuportable i vàrem donar  per finalitzades les sortides a cara sud. Amen

Mes informació a joanasin.blogspot.com
Floreta del dia

FEM UN CLIP

joan asin ha dit...

Ei, quan vam obrir els tres primers llarg era un dia de molta calor,ens vam deshidratar, entenc lo de la tornada, espero que la disfruitéssiu...

Juanill lo val de ram en ram ha dit...

Aquest tal lo Juan vols dir que no es feia dir lo Juanill abans?.

Sergi t'enviat ja més "panis" pel Gall de la Sons Amagats.

Encara tinc sed ara...

SERGI ha dit...

Ei Juanill . tens rao , lo que passa es que em foto vell i cal que me refresquin lo cervell. Lo de la sed, jo vaig per l'ampolla de "grasiosa" 37 i encara en tinc 4 mes al frigorific. Ara mateix te canvió lo nom al Bloc. Ale!

Hola Joan. La via esta be, solsament li trobo la pega de la segona reunio, que es una putada. Tambe en hi ha algun paset que si li pugesis un grauet ningu es queixaria. Una abraçada

Anònim ha dit...

Joan no l'hi facis cas el grau es correcte ,jo encara trauria un plus. I les roles totes penjades per esta tots ben arrambladets i amb els collonets ben aprets.
Petonets per tothom.
Pepet del cul apret.

Mingo ha dit...

Ostia quen feia d'anys que no veia al Joan. Esteu fets uns Lolos, ara que sembla mentida que els del País vagin aquesta paret en dies de calor.