dijous, 6 de juny del 2013

EL PIRATA SOLITARI. CINGLERA ESPLUVINS- 350m 6a+ (V+, A1 oblg)

Poden tres aus gallinàcies i estepàries fer una ferrada i escalar alhora? Creiem que si. Això és el que vam fer lo Miquel, lo Jordi i lo Jaume. "El Pirata Solitari" és una via que et deixa força desplumat, sobretot si s'hi va en època on ja apreta la calor, per la forta aproximació i un descens llarguet llarguet.  No m'extendré gaire, però cal anar al Parking de la Regina, i fer la ferrada fins al primer escape, és a dir, passar lo pont penjat i continuar el següent mur. Allí hi ha l'escape. Deixar la ferrata i flanquejar a la dreta, seguint el peu de paret fins passar els grans sostres rojos que es veuen al fons (fites). Al peu del gran esperó localitzar unes cordes fixes (ja podrides, ojito no estirar gaire...). Per cert, nosaltres vam passar la ferrata una mica "a pèl", o millor dir "a pluma", ja que per molt dissipador i bagues, millor no caure. La ferrata comença a fer pena....

Pel que fa a la via. Bonica bonica; molt bona roca, i vistes excel.lents. Força ben equipada, a completar amb friends al gust. A destacar els llargs 3, 4 i 7. La reunió 4, al cim d'una agulleta, és un balcó excepcional. Ojito: a les ressenyes, marquen A0 al llarg 7, però un pitó ja no hi és, i obliga a fer un A1 (friends). A la internete ja hi ha força info.

La calor, lo llarg de l'itinerari i una curteta baixada, van fer que no tinguèssim gaires ganes de sexe a l'arribar al cotxe, més que res, perquè les aus estepàries no tenen titoleta. Apa !
Accès ferrater a peu de via

Lo jordi a la ferrata

Llarg 1. Lo Miquel entre els coscolls

Llarg 2. Lo Jordi concentrant-se...

Llarg 3. Lo Txaume barallant-se...

Lo Miquel al final del llarg 3.

Llarg 4. Lo Miquel

Arribada a la R4
Aus estepàries al Balcó a la R4

Lo Jordi al L5

Lo Txaume al L6
Lo Txaume al llarg 7
Arribada a R8 amb vistes
FOTO CIM
Apa gent, espero us hagi agradat. Com que no tenim cap xist per a penjar, podeu mirar les nostres cares, que fan molta gràcia...

La primavera...que revoluciona als galls....

Joan Baraldes ha dit...

Bon dia gall.
Bona escalada.
Crec que t'equivoques quan en la descripció de l'aproximació a l'inici de la via dius que, quan es deixa la ferrada cal flanquejar a l'esquerra. Crec que cal anar a la dreta. De fet el dibuix de la ressenya així ho indica.
Salut i a escalar

Anònim ha dit...

Als galls la calor els hi sucarra el poc servell que tenen i aixo de dreta ho esquerra ja sobrepassa la capacitat del disc dur . Perdona'als no s'hi pot fer mes
LO DOLOGALL

Lo Gall ha dit...

Ok!! m'he despistat , ara ho corretgeixo. Gràcies!! el dologall té raó: picotejar pinso i escriure alhora me costa molt.

Ostia Jaume!! Tens una guerra amb les afotos que deu n,hi do. t,haurem de fer un curset o catigar-te de cara a la paret amb unes orelles de somera de genolls i braços en creu.