dijous, 25 de maig del 2017

Prou de Romanços, 7b+ (6b/c ob, 240 mts), Montsec d'Ares

Feia molts dies que no trepava amb Salla i ja en tenia ganes. Aprofito que torna de Sardenya amb les pil·les carregades i li proposo aquesta via que feia temps que em rondava pel cap. Així me la trec i deixo de donar la vara als col·legues. Segur que m'ho agraeixen.

La trobareu perfectament descrita aquí   amb el detall del material que us caldrà per llarg. Sols un parell de precisions:
- L2. Llarg quasi net. Un únic bolt sortint del bloc (esquerra, arribant a la role, no es veu la ressenya). Us permet abandonar un diedre/fissura que es va tornant més cutre a mida que pugeu
- L6. El pas a bloc es pot resoldre amb un ganxo però un tòtem groc queda igual de bé. Del darrer bolt a la role hi ha una bona excursió en flanqueig. He anat bastant per sota i no he vist res de bo on protegir, tot i ser fàcil

Inicialment el grau obligat podria ser 6c, però han afegit cordinos en alguns bolts difícils de xapar (1er llarg sobretot) i això haurà baixat una mica el requeriment. De totes maneres caldrà escalar, amb molt d'aire  quan la cosa no és massa complicada.

Aproximació i descens: Nosaltres pugem pel camí de la canal de l'embut. Abans d'arribar a peu de paret, haureu de flanquejar en direcció est per girar el contrafort. Com la baixada és pel mateix camí, ens anirà bé deixar el cotxe a l'inici del camí de la canal de l'Embut, tot i que la via queda una mica més endavant. Per baixar hi ha dos opcions: des del cim, careneu en direcció oest fins al collat on arriba el camí amb cadenes de la canal que és el que agafareu per baixar (ben fitat). També podeu rapelar els 3 darrers llargs, sembla que amb un 60 arribeu a la feixa, i el ràpel està muntat. A la feixa segui direcció oest fins trobar les fites de la canal esmentada

La via és molt bona i té de tot, placa, fissura, bavaresa, passos de bloc, .... Nosaltres tampoc hem encadenat res que tingui un 7, però a fe de Déu que li hem posat ganes i actitud. És el que compta, no ?