dilluns, 13 de maig del 2013

11 de Maig de 2013(Festa Major de Lleida)-MONTREBEI-Paret d'Aragó-CAMINO DE CARACOLES 235m. 6a (V+ obl.)

Situació a la paret
Ressenya del Luichy

     Que bonica que es la primavera ,els pajarits canten , les nubs se levanten, que si, que no, que caigui un xaparró i que se rompin los cristalls de la estació. (no n’estic segur de si aquest paragraf esta escrit en Català o en  Lapao? ó es Lapaoés?....Lo que si se ,es que esta mal escrit per que no en se) Com me’n he enterat que en hi ha un idioma que es diu igual i que ve del xinés mandarí, o algo semblat , utilitzaré el fantàstic traductor gratuït de Google i veurem que tal queda:
它是多么美丽的春天,鸟儿唱浮云上升,如果不降了大暴雨打破的窗户站。. Be, a mi m’agrada, es veu ben clar  que es Xinés tradicional i totalment diferent del  Lapao (o Lapaoés?).

     Això s’està enmerdant per lo que anirem a lo qu’ens interessa. Aquest dissabte el galliner estava dividit, uns volien anar a ascalar de debò, uns altres anar a obrir via i alguns volien però no podien per temes de indumentària. Nosaltres ja feia dies que volíem anar a fer la “Camino de Caracoles” a la Paret d’Aragó. No sabíem ben be com estava la pista , solució: trucada al Luichy; resposta del Luichy: “solo falta que la asfalten”. Tenia raó , un passeig fins l’Estall.

     L’aproximació es còmoda, de 45 minuts seguint les fites en tendència a l’esquerra, passant pel davall del primer sòcol i cap a la dreta  fins a peu de via. La via , tal com diu lo Luis Alfonso, es entretinguda, roca bona i escalada variada, bon ambient i el equipament es generós, nosaltres vàrem passar amb dos Camalots (estem fets uns” Mandoblas de Acero”, especialment A-Cero).
     A nosaltres ens va agradar i això es el que conta, ja sabeu com pensem los GALLS.
M’agradaria fer una petita reflexió: si al V+ del penúltim llarg , li poséssim 6a , tampoc passaria res, i si hagués portat una ungla o la tramposa, no les hauria passat tan putes (lo Sergi) . El que avisa es un avisador.
 Lo Manolo i lo Tato a R1
  Lo Manolo i lo Tato a L2
 Lo Manolo a L3
 Lo Manolo a L3
 Lo Manolo a L4
 Lo Tato A R4
 Lo Sergi al L5
 Fotocim
 Floreta del dia

LO CLIP ESPECTACLE:

8 comentaris:

neskalatzaileak ha dit...

Guauuuuuuu, menuda fotaka de plaka-plaka del L5 no??? Ya ves no nos vemos aunque estemos tan cerca. Vosotros Aragón nosotras en Cataluña. Se veía imponente desde el parking del prado. La veda se ha abierto en Montrebei, aunque como bien dices da yu-yu, menos mal que los karakoles nos acompañan y seguimos bien de cerca su rastro, tal es así que hemos creado un nuevo especimen:
Neskaracol, el terror de las tapias... se crearán nuevos especimenes??? para cuando??? proximas entregas en sus mejores blogs. Muxus de las vaskas

Lo Gall ha dit...

La placa en cuestión , el Luichy le pone V+, a mi me pareció un 6a fino , fino. Si pones el paso en una placa de Terradets le podrias poner 6a+. A mi me costó tres vueltas alrededor de la chapa y pasé poniendo el pie encima, todo y con eso no se llega a chapar para hacer A0 (mido 1,84)osea que hay que escalar. Sobre lo de los especimenes, todo es cuestión de ir probando, la naturaleza es muy sabia. Petons

Chavi ha dit...

Ese paso tiene su anécdota. La placa la abrió Luichy, puso un parabolt y escaló toda la placa. Cuando la terminó se paró puso un seguro (no recuerdo si un clavo o un friend) y me pidió que le descolgara. Yo no entendía muy bien porqué. Lo descolgué unos metros y puso una segunda chapa y ya tiró de nuevo para arriba. Me sorprendió.
Luego con el tiempo lo he entendido, de los grandes siempre se aprende. La vía tenía un estilo y no era de sufrir, si no hubiera puesto el segundo parabolt habría quedado la placa expuesta y obligada, el la escaló a vista y limpia, pero entendía que por encima de como la había abierto él, estaba darle una homogeneidad a la ruta.
Luego he abierto otras vías con él donde no hemos actuado así pero ahora imagínate el mismo paso sin el segundo parabolt...

Lo Gall ha dit...

Hola Chavi. Tal como dices encima hay un clavo y "manda huevos" (los del Luichy) hacerse esa placa a pelo. Respecto a lo de imaginarme esa placa sin parabolt... mi unica neurona no llega a ese nivel de abstracción, solo mi esfinter reacciona cerrandose para evitar males mayores. A nosotros , la via nos gusto. Un abrazo
LO SERGI

luichy ha dit...

No es para tanto, el rollo es que no te podías parar a meter nada.

Lo Gall ha dit...

Hombre Luichy, no digas eso, puesto que si solo habia un parabolt hasta el clavo, en caso de caida te encomiendas a tu compi para que te recoja en sus brazos. Eso si encendido como una cerilla. Y lo del rollo ya me di cuenta , no te podias poner nada. Un buen trozo de placa , si señor!
LO SERGI

Jesús Almarza ha dit...

Sou unes maquines. Si senyor. Guapa vía, haurem d'anar a probar.

juanill lo val de ram en ram ha dit...

No digueu aquestes coses sobre "neurones", "esfinters" i demés que em feu agafar por...