dimarts, 24 de maig del 2016

21 MAIG 2016-SERRA CARBONERA-Paret de les Gralles- SANS MÜLLER 6b

HOLA MAJOS/ES
La Serra Carbonera i en particular la Paret de les Gralles , te un ambient  diferent .  La seua verticalitat , la seua roca especial  , l’accés amb ràpel i la mena de vies que hi trobareu , fan que tot plegat li doni un ambient feréstec i un pel atemoridor.

Un cop ets al peu de paret , el primer que et be al cap , es que es important surtir per dalt , per que si no el tornar al cotxe pot ser un xou important , caldria baixar fins a la presa de Camarasa , arribar al poble i cascar-te el 7 o 8 km de la pista que passa per l’ermita de Sant Jordi fins el vehicle….valtros mateixos.

Però com tot també te el seu que bo….ombra fins les tres de la tarde… després fugiu per que es com un forn de calç i del cim al cotxe amb quinze minutets per un bon camí bastant planet .

LA VIA

Es una preciositat de via pel seu traçat directe , llogic i variat d’estils , sobre una roca , que tret d’algun tram del primer llarg , podríem dir que de bona qualitat…sempre entenent que som a la Carbonera.

Poc equipada , amb bolts i ponts de roca en els trams  de 6b i poc mes , la resta a manegar al amb flotants dels que no suren.

Els tres llargs son d’escalada ben diferent , lo primer ressegueix una fissura amb trams de roca a controlar , lo segon un preciós diedre de llibre i lo tercer es el mes mantingut i difícil , transita per un mur vertical  que us farà apretar lo culet i ascalar amb un bon grau de concentració.

Això si…tranquil·litat garantida…sols sentireu la remor del riu , als mixonets i als excursionistes que fan el congost del Mu.

RESSENYA CAL GALL PER QUE SI FOS PER LA ELLITE......

PRIMERS METRES DEL PRIMER

FOTOGRALLESCIM

LO XIST

jordi ha dit...

Hola gent, us he de dir que en el cas de no poder sortir per dalt nia un altra alternativa més rapida. Sa d'anar a buscar el corriol que puge des d'abans del pont penjat de la presa petita de Camarasa (camí de baixada si se surt per dalt del Sabardo i resta de vies), aquest corriol enllaça amb la pista de les coves. Quant trobem aquesta pista la seguirem amunt ( pujada llarga). El primer desviament a l'esquerra anar fins a unes torres d'alta tensió (pista de reparació de les torres). Continuem per un corriol que va per sota les línies de llum fins a arribar a les segue'ns torres, continuar pel corriol que marxe capa l'esquerra , la ultima pujada capa el tossal de sant Jordi, una vegada al pla seguir el corriol i quan trobem un encreuament amb d'anar capa l'esquerra que ens deixa als camps i pista de sota el campament república que defensava la presa, continuar per la pista fins a trobar el vostre carro, au salut

Lo Gall ha dit...

Moltes gracies per l'informacio Jordi,pero de totes formes es un curro