dilluns, 2 de desembre del 2019

VIA LAIA V+/Ae (6b) 180m.-RENTISCLERA DE LA MAÇANA-CAMARASA

Avui anirem a tastar una nova via oberta fa ben poc temps a la Rentisclera de la Maçana.

Es la via mes a l’esquerra de la paret , just al costat de la Penjolls de la Reina.

Per l’accés aparqueu després dels túnels de la pressa de Camarasa , just a l'altre costat  de la part on lo muret de contenció es mes baix , comença un caminet fitat poc marcat , enfileu amunt i en arribar a un gran roc quasi a peu de paret , en flanqueig ascendent a l’esquerra.

Al peu d’uns diedres prou marcats trobareu les dos vies.

La LAIA , tal com esta equipada , es pot fer amb un grau obligat de V+/Ae , diuen de dur alguna cosa on el grau afluixa i les distancies entre assegurances creixen....valtros mateixos.

Nosaltres , tot fent cas a la ressenya , vam dur estris d’autoprotecció i sols vam ficar un tòtem groc per vergonya , la veritat es que amb una miqueteta petita de morro , no cal ficar res , on les peces allunyen el grau es baix , però valtres mateixos.

On el grau puja , del 6a en amunt , esta equipat per poder fer Ae , per fer-los en lliure algunes xapes sobren o estan a des ma , cosa que no suposarà cap problema.

El primer llarg guapo.... després trobareu un traçat rebuscat i amb poca continuïtat , alguns trams bonics i una bona part de no tant.

Ens ha caigut algun roc prou majo , també em fet neteja , caldrà vigilar una mica al segon i lo tercer llarg per aquest tema .

Trams de roca collonuda i trams de no gaire , trams de roca neta i trams de matollar terros.

Un cop al cim encare-vos a l’est , corriolet a dretes fins a la pista , seguiu-la  fins unes fites a ma dreta , aqui hi ha cartell que us encarara a vall cap a l'estret del Mu al Segre , bastant a vall en quant lo camí  perd pendent i marcat amb una fita , deixareu lo camí i en agafareu un altre que marxa a la dreta i ja seguiu-lo fins al cotxe.

Creiem que no morirà d’èxit , però entre l’aproximació , la via , lo descens i sobre tot lo lloc , també pot merèixer una vista , tot i que també us direm que la veïna Penjolls , essent una mica mes picantona , val mes la pena.

AU BON I FORÇA DE TOT A TOT HOM.