dissabte, 28 d’abril del 2018

CADE, Terradets, V+/Ae (600 mts)

Avui lo Pepe està tocat de l'ala. Literalment. L'altre dia va interceptar la trajectòria d'un bloc amb l'espatlla i se m'ha quedat temporalment esgarrat.  I com no podem tibar gaire, doncs cap a la CADE. Em va de puta mare perquè mai l'havia fet.

Tampoc comentarem res de nou. Via reequipada, amb abundància de bolts fins la feixa, parts molt gastades i grau fàcil. Love Climb d'alçada. De la feixa amunt la cosa canvia lleugerament. Es torna més bonica,  amb més aire entre assegurances i millor roca. Tota l'escalada és tranquil·la.

Sols patim un parell d'embarcades. La primera culpa del senyor escalatroncs. Sols portem la seva ressenya, i entre el L2 i el L3 no hi ha 15 mts. Hi ha més, uns 25. Això ens fa agafar una drecera que abandonem quan està clar que allò no es IV.  La segona culpa meva de no saber llegir. A la feixa m'entesto que sols he de caminar 40 mts, i surto per on veig un pitó, i està clar que tampoc és III.

La fem en un temps prudencial, 5 hores, fent els 20 llargs en 16. Darrera venen dos màquines mallorquines, Xisco i Cristopher, i just ens agafem al darrer llarg. Ells sols han estat 4 hores. Bona gent, fem uns riures al cim, i xerrant xerrant, resulta que Xisco va quedar segon al Rally de Terradets d'aquest any. Que n'és de petit aquest món.

Material: 16 cintes si voleu empalmar llargs, i uns àliens per posar on vulgueu

Resse del Parce. Com Déu mana

L'Ae polidet

La falsa feixa

Postureo

El mur de V+ del final. El millor llarg

Darrer llarg i més postureo

Fotocim amb el Xisco.

Lo Xist

dimecres, 25 d’abril del 2018

21 d'Abril de 2018-ARGUIS-Paret de Bones-SENDERO LIMITE 200 M. V+ (V obl.)

Ressenya dels aperturistes

Avui seré breu per que aquesta via ja l’hem piulada.
   Via molt guapa, sense estres, tot i que els dos últims llargs eren molls i ja se sap que als gats no els hi agrada gaire l’aigua. Tot i això , amb el seu bon equipament, no mes se’ns va caure algun que altre pet, pot ser alguna llufa, però amb uns quants aserdos ens en vam sortir força be.
   La Gallada major (MasterGall) va fruir d’aquest paratge magnífic i de la seva perfecta arenisca.
    Aqui teniu les "afotos" que demostren que no hem fet la via a la UJC Primero de España.
    Salut

LO CLIP :

dilluns, 23 d’abril del 2018

INDIRECTA AL CILINDRE 6a/Ae -CILINDRE- SANT LLORENÇ DE MONTGAI +ATAC DE BANYES V+/Ae-AGULLA DELS PELATS-MONTROIG

Avui jo faré tard... tinc matinal de poesia...surtiré tot ben estovadet de tanta dolçor.

Mentrestant  lo Jesus i lo Cesar , per fer temps , faran la INDIRECTA al CILINDRE , no farem cap comentari sobre l’obertura d’aquesta via donat els repèls que això podria comportar.

Es una via ben dreta , tota ella equipada tipus esportiva que transita a tocar de la DIRECTA al CILINDRE.

Son tres llargs de continuïtat sobre el típic conglomerat de la paret , que sembla que últimament esta agafant renom.

Els meus companyes la deixem com a bona i diuen que deu ser un 6c+ i obligat deu rondar sobre el 6a+.
Es una via nova i sobre conglomerat...el que vol dir que encara pot saltar algun còdol.

No diré res mes perquè jo no l’he fet i qui vulgui mes informació ja ho sap , que hi vaigi.

Després ens trobem i fem cap al MONTROIG a rematar la ATAC de BANYES que l’altre dia vam deixar a mitges i de pas recupera els ferros que hi vam deixar per poder fer la retirada.

Lo Jesus que dema te partit diu que anem a pastar fang que ell vol dosificar i llavors lo Maric em cedeix amablemt la corda , ¡¡¡bona gent!!!

Una via semi equipada en el primer i lo tercer amb un segon pràcticament quasi equipat.

Lo primer amb roca a vigilar sense ser un llarg estressant.

Lo segon es el llarg de la via , un bon tros de llarg de piles guapo a collons  , mantingut en el 6a amb una entrada de sotret que nosaltres li donem 6b+ , segons el oberturistes 6a/A1 , la roca comença trencadota i a mida que ascendim millora fins a arribar a ser magnifica.

Lo tercer un bon llarg semi amb un pas pel mig picantet sobre una roca collonuda. Nosaltres com ja l’havíem fet per error al repetir la veïna SORTIDA CAP ENDAVANT ara decidim fer el tercer d’aquesta per redreçar la pifiada.

En fi que ens ha agradat força i a destacar el segon i lo tercer per la roca i lo bonics

FOTOCIMXIST

divendres, 20 d’abril del 2018

RESTRICCIONS D'ASCALADA A LA NOGUERA

Hola maj@s
Ens ha arribat el detall de les zones amb retricció per a zones d'ascalar a la Noguera.

Feu-ne cas no sigo que després us empaitin els forestals amb el llibre de receptes a la ma.

Si tot hom en fa cas i demostrem a les autoritats que som de fiar pot ser no ens fotran un nou 155 de parets.

AU SIGUEU MANATS I NO TOQUEU ELS PEBROTS

VIGILEU...NOVA ESPECIE DETECTADA NIANT PER LA NOGUERA

dimecres, 18 d’abril del 2018

La Serp de Dues Cares, 6b+/c (220 mts, V+ ob), Paret de l'Extrem, Montroig

Les pluges d'aquests dies han deixat impracticable la pista que puja al Coll d'Orenga. També està tallada la pista de pujada al Coll de Porta. Així que si volem anar a la paret de l'Extrem tenim dues opcions. I escollim la pitjor, pujar des de la C-13. Tot i trobar el camí (aquí teniu el track https://drive.google.com/file/d/1dz4DMZ6Oop3nO3WZSuN4twgDWwAnrUF9), son 350 mts de desnivell en 1 Km, amb una bonica pendent del 35% per terreny senglar.

La via és de bon fer, molt poc obligada per la seva exuberància de bolts. Llargs prou bonics, excepte el darrer. Els 6b no són particularment durs, i l'Ae del L2 surt en lliure al voltant del 6b+/c.

Baixem pels ràpels marcats en aquesta ressenya (http://logalldeponent.blogspot.com.es/2016/01/kriptonita-180-mts-7a-paret-de-lextrem.html). El primer ens queda a uns 10 metres de la sortida de la via (direcció Sud). El segon fa 60 mts justos.

Material: Un bon grapat de cintes (15), un parell d'elles llargues.

Ressenya "prestada" del llibre Guia d'Escalades al Montroig. J. Marmolejo i J. Escuer